Can we do it without? 2

Vi lär oss saker.
Var dag har blivit värdefull på sitt egna lilla vis. Var handling är en tanke, en önskan.
Om jag säger att jag vet hur vi bör leva, att jag vet hur man gör.
Kommer ngn att tro mig då? Kommer ngn att fråga mig om råd?
Jag ska inte låtsas vara ngn med otroliga kunskaper och insikter om livet. Det skulle ändå vara en lögn.
Men jag är ngn som förstår mig själv, förstår mina nyck, mina viljor och min själ. Kan du säga det om dig själv?
Darför så lär vi oss saker,
utforskar olika hörn av medvetandet.
Ser till att nästa dag är en noga uträknad och trevlig överskning.
Att nästa dag räknas som en del av MIN historia (eller DIN, but u get the point), att den inte går förbi obemärkt.
Saken är den, att vi styr vårt liv, våra dagar, vårt öde själva.
Du och jag styr våra vägar själva.
Varje gång du tänker illa saker, tänker en tanke till och entill. Och snart ser du din värsta rädsla framför dig.
Har inte alla ngn gång tänkt "Bara inte det där!", och 5 min-, en dag-, nästa vecka senare se "det där"  uppenbaras framför en. Det är ingen slump.
Tänk över ditt liv, vad du vill.
Och lev med en solstråle över dig.
Solen finns alltid, det är endast du själv som skymmer skinandet.

Kommentarer
Postat av: Jonna

tror jag ska börja lyssna lite på ditt filosofi-snack :D

2007-12-04 @ 15:04:51
URL: http://treoo.blogg.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0