I-rác(k)

Ooops, var jag politiskt okorrekt nu med min titel?
Oj då.
Well I don't give a FUCK!

Hello alla snygga, snälla och smarta männickor!
Det är för er denna blogg skrivs vartenda jävligaste dag.
Ska jag dela med mig av allt som händer? Vart enda minsta lilla grej?
Nja oki då. Lite mer details.

Iaf så har nu fått ta emot botemedel åt min migrän. Att ha migrän sucks big time. Mina värsta anfall börjar alltid i ögonen och runt om, sen strålar smärtan ut i hela huvudet. Jobbig grej alltså. Men så var jag hos min kära systeryster igår kväll/natt och hon hade ju en mirakulös bok som kan bota allt.
Väldigt lägligt (om en heeelt oplanerat) så började jag få migränanfall, ögonen strålade sån smärta att bara de som har det här sj fattar nog. Men men i denna bok så står det om den psykiska inställningen inom personen som gör att man får olika besvär..bl.a. migrän.
Så här stod det om vfr man kan ha migrän (i stora drag):

- Man har en rädsla inför sex
- Man är väldigt kritisk mot egen person
- Man är kritisk inför framtiden, kan vara så att man inte ser ngn framtid framför en
- Man ser ingen utväg ur en viss situation, och ser ens tillvaro som problematisk och olösbar.

Jepp det var det, i stor drag som sagt.. Hmm jag började iaf inte bua åt detta på en gng, för vissa saker träffade rätt hårt. Men förutom att man får veta vad ens besvär beror på, får man oxå en lösning. I form av affirmation.
Dvs några meningar/uttryck/en text som man ska upprepa för sig sj dagligen, för att ändra den psykiska inställningen inom en sj som orsakar problemen.
Här är min affirmation (i stora drag den med, då originalet e på ryska.)

*Jag älskar och värdesätter mig själv. Jag ser på mig själv med en blick full av kärlek. Jag är inte rädd för något. Jag är avslappnad i livets flöde, och låter det ge mig allt som jag behöver. Livet är mitt väsen.*

Kan säga så här att jag är inte 100 på detta mambojambo, meeen efter att jag läst skiten igår endast 2 gr, så slutade smärtan sprida sig o ögonen mådde bra inom typ en kvart..Så I don't know, men jag tänker banne mig pröva mer!

Vsg! prova hemma!


PEACE OUT!

Kommentarer
Postat av: Jonna

hej på min beibi ! haha du och dina "tankegångar botar allt" hehe love u for that :)
jag däremot ska dra till apoteket och inhandla den nya nässprayen mot migrän, jag tror den funkar bättre på mig :)

pusspuss :-*

2008-04-08 @ 16:54:57
Postat av: jockonda

haha säg inte de! funkade på en kvart igår som sagt, slår din lilla spray det då kan vi snacka haha! ;)
nää men seriöst hellre pröva detta än att ta nya medeciner :P I think :D
pussis

2008-04-08 @ 17:02:49
Postat av: Jonna

Jo men du vet mig, jag har inget emot mediciner alls :P

Eftersom man sprayar in sprayen i näsan så går den direkt upp till huvudet och påverkar det nästan på en gång. Så lindringen ska komma redan innan en kvart om jag läste rätt :P
dock kan det ju vara bullshit också, men jag ska testa =)

2008-04-08 @ 17:04:46

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0