Jag skrattar, för att inte gråta


Men vad är fel?

Inte bara på mig eller Han denna gång, utan på hela männskligheten? Vfr är folk alltid missnöjda, olyckliga och bittra? Även avundsjuka, får man lov att tillägga..
Jag vette fan. Det finns säkerligen ett antal saker, som man vill förändra eller man vill ha bort ur sitt liv. Men bortom detta "felaktiga" (kan vi kalla det) så är vår tillvaro fylld av saker att glädjas åt. Ju mer vi ler åt varje minsta lilla händelse, om det så är en vänlig blick vi får i matkassan, dessto mer ser vi det vi kan glädjas ännu åt.
Känner mig smått, som en predikande Jehovas-kärring nu.
Men tro mig, det är exakt så detta funkar. Jag tänkte så här:
Jag ska dela med mig av det som gjort mig så otroligt övertygad och motiverad angående tacksamhet och glädje. Det är en liten bok jag har bökat med i snart ett halv år nu. Denna bok handlar inte om självhjälp eller whatever. Det handlar om hur du gör rätt (hatar att jag låter som värsta sektledaren ute på missionering), det är sant. När man väl prövar några galenheter, efter läsning, så inser man att allt inte är helt blaj och blir aningen skrämd.
Men, f'oks! It's a free world!
Om ni har tråkigt och känner för att hänga er, köp boken och läs några rader ;)..


The Secret
image160




på tal om hemligheter...ngn som tycker att det här bör hållas under hysch hysch? :P

;D

Kommentarer

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0