Att sno är fult..

På tal om detta fina ämne.

Visst är det fult att små-sno saker eller typ snatta?
Och ändå kan jag vara den första att erkänna att det har hänt när jag var en hel del yngre. Både små-sno och snatta. Kanske har man endast gjort vid ett tillfälle, men det var gjort likaså.
Jag undrar hur man  tänkte, eller vad man tänkte på. Är det för att man ville ha så gärna den där tidningen, hårspännet, drickan? Eller är det spänningen och risken att åka fast som motiverar ungdomar i alla åldrar, både de som har det bra ställt och de mindre lyckligt lottade, att utmana ödet och tänja på vår fina lands lagar?
Som sagt, man undrar..
Och hur påverkar detta ens framtid? Jag menar, jag blev rätt så okej till slut. Jag är varken kriminell eller psykiskt ostabil och är inte beroende av droger. Har inga större planer på att skattefuska eller fullfölja ett väpnat rån av Handelsbanken. Vad händer i så fall? Man får höra att det är problem hemma, och i ens privata liv, som puschar en till sådana handlingar och att det är samma "trevliga" saker man kan vänta sig i framtiden oxå. Dvs: Kommer man från ett f*ckat tillvaro så hamnar man i ett f*ckat tillvaro.'
Och vet ni vad jag tror? 
Jag tror att det  där styrs av så mycket annat. Både det man har gjort och hur detta "förflutna" påverkar ens framtid.
Helt enkelt: Hur bra du än haft det kan du fortfarande, alldeles själv, göra pannkaka av alltihoppa. Och hur svår och motig din barndom än har varit, kan du ändå göra något värdefullt och vackert utav din framtid.
All is in your hands

*bara en liten fundering det där..*



Ehum på tal om att sno vidare i livet hehe
Tog detta från bästa Carmen:

*Nog pratat om mig.
              Nu pratar vi om dig, vad tycker du om mig?*


Haha, får man känna igen sig i sånt?? :P








kissesssss

Kommentarer
Postat av: Carmen

Klart du får känna ign dig i sådant :d haha

Gör jag varge dag ;) hehe

jag har snott en jag med... det är nån lyrics till nån låt :P hehehe



pussas sötis!

2008-09-04 @ 20:10:19
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/
Postat av: Carmen

jaa tack så jättemktför hjälpen :D

vises snart igen gumms!



pussas

2008-09-04 @ 22:18:06
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej.. haha jag har glömt att svara ;)



Alltid kul att inspirera nå med sina sminkningar :D älskar ju smink..va på tjejmiddag för ett tag sen o en tjej vart helt kär i min sminkning då blir man glad :D



Ja det var skitkul på kryssen o askul att kunna ha såna där kläder :D längtar tills nästa kryss :D



Kram kram

2008-09-05 @ 10:39:01
URL: http://lina83.blogg.se/
Postat av: glitterandbling

hoppas du får en bra dag! :)

2008-09-06 @ 14:01:32
URL: http://glitterandbling.blogg.se/

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0