Det blåser i hennes sång

Hm länge sen jag försökte mig på ngt poetiskt..
Right?
Jag tänkte att va fasen, även det som jag känner inte är nå särskilt bra ska väl upp någon gng.
Så idag har jag klottrat lite och kom fram till denna lilla text. Är jätte nyfiken på all kritik (o yes I know att jag rimmar som en kratta, men det är aldrig poängen i mina texter ;) hehe)
iaf here it goes



Det blåser i hennes sång
Av: Katja Tanaeva


Hej mina fingrar som rör sig.
över hud, över knappar och hår
överallt jag kan nå, allt jag tar på,
har en del av mig
kvar i sig.

Ja, jag vet, mina fingrar döljer,
någonting som aldrig bör hänt
hemligheter om vägar vi följer
ja, jag vet
Det är dumt, min vän


Hej mina blickar, som brinner
in i minsta lilla sekund
där jag ser, där jag stirrar
jag kollar
in varje andning du tar

Kanske borde jag blunda förevigt
stänga ögonen och bara se frid
fram tills nu har jag sakta försvunnit
med varje tår,
bara inte fullt ut


Hej, det är jag där i djupet
någon gång någonstans finns jag där
i en spegel, i en skärva på golvet
och jag känner att jag kanske
bara drömt allt

Där jag finns, finnes sagor och myter
finnes texter om livet i stort
lever jag då, endast i glaset?
eller är jag alldelles verklig
i min egna värld
jag har gjort..





I try
Tack my babe (no nope, not li-lo..) för inspiration :)

Kommentarer
Postat av: Askungen

Lite läsnyfiken

2008-05-20 @ 09:41:07
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Jonna Donna

man dras alltid med i din värld. din underbara värld där man ser orden rulla nerför en klippa.. ungefär som ett vattenfall.
jag älskar dina dikter.

sen är jag sjukt övertrött just nu, så sorry för den dåliga liknelsen :)

2008-05-21 @ 00:08:56
URL: http://vackerheten.blogg.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0