På tal om att uppskatta....



Jag tänkte en sak, jag lägger rätt lite uppmärksamhet på mitt jobb. Det finns otroligt inspirerande männsikor där, både vad det gäller säljare och vad det gäller kunder.
Nu ska vi ägna en stund åt dessa.

Hade tre helt helt underbara pratstunder idag med tre underbara kunder. Dock så köpte de inget, men det var sak samma. De gjorde min dag något trevligare. Genom att berätta och diskutera med mig, en försäljare liksom som är där för att pracka på de saker.
Kommer nu inte ihåg vad de hette, men det var en man o två kvinnor. Alla över 70år.
Jag tror jag tyckte skarpt om mannen :). Vi pratade äppelpaj-recepter(för han höll på med att göra en paj just, amerikansk sådan..), operetter från tyskland, kuliga sammanträffanden, om att bli äldre och hur man kan hamna på dårhus..
Knas va? Men det var så sjukt trevlig person som ville dela med sig lite. Mer sånt!
Tanterna/damerna var oxå väldigt speciella, men det gör de bara mer minnesvärda för mig.
Den ena trodde inte på materiell lycka och berätta lite för mig om all missnöje och depression det finns trots goda tillgångar och stadig inkomst. Hon berätta oxå om att hon har vandrat i finska fjällen i år och upplevt så så mycket vackert "som inte kostar någonting".
:)
Hur glad kan man bli??
Det är sånt som sätter lite guldkant på tillvaron, dessa fina människor man stöter på.

Och jag vill absolut inte glömma de bästa säljarna på jobbet, de som jag tycker bra om och som gjort mitt kära Sthlm mindre ensamt för mig. Mina Carmen♥, Johanna, Carol, Sandra S och söta Maria och Arzu(så så hoppas att det är någorlunda rätt stavat!..).




♥ Still, miss miss miss miss miss miss u bejbi, like never before.
You should know you mean the world to me








kisses

Kommentarer
Postat av: Jonna

Betyder mkt för mig att höra att du trivs bättre i sthlm nu och har mer bekantskap där :)

Sen kommer ju jag om några månader också, kanske sätter lite guldkant på tillvaron i kalla sthlm :)



Miss u bejbi <3 like crazy alot ! Puss

2008-09-17 @ 22:04:01
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Carmen

aahhh visst är det sjukt hur intressanta människorna som man ringer till är igentlgien?

har märkt det flera gånger oxå!



jobbet är mycket roligare med dig nu också tycker jag gumman. iof så ses vi inte spec ofta men jag vet att du finns där :)



pussas tuss ses imorong <3

2008-09-17 @ 23:10:22
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0