En ny dag, idag är på-nytt för oss..

Ja här funderar jag, med resten av filosofgänget, vad finns egentligen? Finns t.ex. en fri vilja, en fri tanke, fritt agerande som du och jag styr?
Var lite inne på detta i mitt alldelles första inlägg. Jag tror att vårat handlande är medvetet och har inverkan på livet runt oss. Men detta är fullt förenligt med att vi inte kan handla fritt. Att våra handlingsmönster är präglade av olika orsaker och är produkter av en "öde-spunnen" väg, stig som leder fram.
Jag tänker. Vill så gärna veta varför allt hänger ihop. Eller gör det?
Tänk..Tänk om våran forntid, samtid och framtid är en evigt sammanhängande verklighet, där alla händelser går att påverka. Vi kan påverka våra drag, våra val och önskningar, vi rör oss. Inte fram, inte bak, bara här och nu. Finns till....
Lite undringar om allt.
Sitter just nu hos systeryster o tillåter mig själv att svamla iväg. Tillbak på jorden nu (=.
Mer "to come"


image5

Kommentarer

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0