When I say HI, say HO



HORA!! 
Detta är vad jag hörde. Inte var det menat åt mig, utan till nån "random" alko-tant ute på gatan.
Men ändå? Hur förmår man sig själv att inte reagera på sådana ord? Hur är detta möjligt när en 50+ *Svensson* skriker sådant helt ogenerat.
Jag skämdes. Åt mig, åt honom, åt alla på gatan. Vi borde har stuckit fram, och visat stöd för alko-tanten.
"Hora" - är inget man säger bara så där. Detta är min defenition av begreppet.
Visst har det blivit lite så, att folk inte orkar bry sig ngt mer. Folk fixar med sina egna problem och sen rullar vidare. Blinda för orättvisor, så länge det är någon annans orättvisor. Funny thing, det där. Jag menar allt slår ju alltid tillbak mot oss, vid ngt tillfälle. Vi KAN INTE låsas om miljö problem i låt säga Indien (vatten-föroreningen är bedrövlig, stackars folk..) med argumentet att "Kära er, der är ju i Indien.".. Dumheter. Vatten som vatten, och detta kommer som bl.a. giftigt nederbörd på våra, välpolerade, skallar..
Bad luck, not! snarare
Bad Judgement..

Tänk tänk tänk!
Tänk hela tiden på att du köpte en tröja på Gina, förra veckan. Tänk på att du äter pizza då o då, och känner dig "vääärsta onyttig". Tänk på att du har ett rum att bo i.
Tänk
Och sedan tänk att någon där ute (t.o.m här i kära Sverige, fast det ska inte spela någon roll 'Vart'..) går naken i kyla, och gjort det, och frysit, under flera veckor? månader? år?! Tänk att någon får slita för att kunna äta brödkanten på din pizza, en endaste gång. Tänk att någon är hemlös...
Tänk
Och visst vet jag att jag inte är "moder Theresa - her self". Och jag konsumerar och förtär allt i en rasande fart utan att vända mig om. Jag gör fel. Ibland med en isande insikt om att jag faktist gör fel, börjar jag göra rätt. MIn principer är inget att hålla fast vid av andra, don't look I might change again.. Jepp.

Tänk för er själva
Hur agerar ni?

image10

Kommentarer
Postat av: Natalia

Du har så jävla rätt Katya tänk om det fanns fler människor som tänkte så....jorden går under för att vi människor är störda o har tappat oss själva det är hemskt.. :S

2008-01-06 @ 00:01:16

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0