Fråntagen lite ljus

image169
Fråntagen lite ljus och luft
Given nya ögon, som i ett rus
av endast ord
Jag tar emot allt jag kan få och ta, och andas det som blev kvar för en dag
Jag vägrar släppa ngt av alla tankar och min kära frustration
Jag vägrar vara tom
Fråntagen själ
Makt(-spel)
Jag lever from
Jag lever väl



Idag har det diskuterats på största allvar två viktiga saker.

* Immanuel Kant, och hans metafysik kring moralens "sederlag" (don't ask..)

* Stalking, av ngn man har romantiskt intresse för.

Vad kom vi fram till? hmm, vette fan alltså. När det gäller det första så är det man kan läsa ut är att I.Kant var smått deprimerad snubbe totalt skruven på regler och förnuftets styrka, och jag misstänker djupt att han har varit med om ngn grymt orättviss situation när han var barn (typ horribelt fråntagen klubba, eller nå).
Vad det gäller det andra, så är jag lite osäker. Det verkar vara så lätt att bli beroende, på ngt sätt missbruka informations flödet för att luska fram saker. Det absolut dumma är ju att även om man får upp nån sorts connenction med personen i fråga, så blir man liksom inte av med vanan av "att kolla upp". Och kommer detta fram senare, då ligger det risigt till med hela relationen.
Jobbigt, en aning?





F'rresten, kommer ngn på vfr Willys snabbmakaroner smakar som joniserade-smaklösa-kartong-"krutonger", som blivit för-kokta (och ev. oxå för-ätna) ett par gånger innan?
U know?
Then give me a call and DO TELL



image170

Kommentarer
Postat av: Daniel

bara för att de e billigt behöver de inte va bra :P haha

2008-02-09 @ 03:47:32
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/
Postat av: sara

Haha, kul att kunna glädja någon iaf. :>

2008-02-09 @ 03:58:55
URL: http://pluttis.bloggagratis.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0