Nytt flow o nytt go

Glöm inte tävlingen nedan!!
f'rresten så är den igång till nästa måndag, dvs 3.02.08 =)
GOOD LUCK!


Ny design som lilla mig har försökt pilla mig till, kommentera jätte gärna vad ni tycker om den och om jag ska pilla vidare med ngt särskilt (ska nog göra det ändå o tona ner det som är Pink lite).
Inte så begåvad med just kod-/stilmallar, menmen u do your best!


PÄLS?

Var inne en sväng på blondinbellas blogg , och där är det bråk för fullt just nu.
Det handlar om en plåtning som hon var med på, och hade en (rejäl om jag får säga så) kaninpäls på sig. Många som reagerar starkt och aggresivt. Men oxå väldigt, väldigt intressanta motargument ifrån päls-älskare (ber om ursäkt för utrycket, menmen).
Jag är lite klyven.
Jag är vegetarian sen cirkus 14 år tillbak, blev det helt spontant. Ingen annan i familjen är det, förutom min lillebroder, som är mer av en fejk-veggo. (haha han äter hamburgare då o då)
När jag blev vegetarian, alltså när jag var runt 6 år gammal, var det ingen snack om humanitet eller dylikt. Nä nä, här snackar vi om att ett litet och envist barn, aka moi, som tyckte att kött smaka bajs helt enkelt.
Det var nog snarare närmare 6:an, dvs när jag var runt 11-12 år, som jag började inse den etiska delen av det hela. Och övervägde ett tag starkt att bli vegan, och sluta all kontakt med animaliskt framställda produkter, då inkl. kläder och smink.
Det gick väl sådär må jag säga.
Jag hade visserligen min militanta vegan-attityd nån gång i 8:an - 9:an, då alla kött-ätare skulle dö (eller nej alla människor skulle dö, och naturen få vara fri..eller nå haha). Men det inser man ju nu är lite smått gaalet.
Nu tillbaka till pälsar. Ja vad säger man egentligen? Jag har bott en stor del av mitt liv i Ryssland, där man (inkl. hela min familia o moi sj) åkte varje vinter på en marknad och inhandlade diverse pälsartiklar, så som jackor och mössor och t.o.m. skor med päls i och på. Det var naturligt för mig då, ngt som ingick i uppväxten.
Just nu så avstår jag helt från päls, dock så tycker jag fortfarande att det är otroligt vackert och på ngt sätt kvinligt (enligt mig). Vad som gäller blondinbella och hennes små fyndiga kommentarer, som den om pälsen ("Ser ni vilken underbar kaninpäls jag har?"), så är de ganska uppenbart provocerande, och just dfr lyckade.
Jag anser visserligen att det är inget att skryta med (men tror som sagt att det handlar om provocering ovan), och ngt som bör trappas ner på och absolut inte uppmuntras. Djur lider.
Tyvärr va, så gör de det. Också i stor utsträckning i all sorts kött-produktion oxå. Börja läsa lite på vegan sidor så får ni veta hur era donkan-burgare går till, man tappar matlusten, jag lovar.
"Kommer ihåg när jag höll ett föredrag i min gymnasieklass förut, om kött-produktionen och djurtester inom läkemedel* och kosmetika*. Flera började gråta (nu ska vi dock anmärka att min fina frisörklass bestod av bara tjejer) och en blev vegetarian samma dag, och är det än idag. Det var cirkus 2.5-3 år sen. Strongt."

Slutligen så vill jag säga att det är dumt att hoppa på pälsbärare med negativa hot och utbrott, detta löser inget. Och är ngn pälsbärare bara en aning lik mig i själen, ja då börjar de banne mig att ha päls all-round & all-time Bara för Att.
Så sluta bråka, kära er, förklara bara vad grejen är. Varje person väljer själv.
Det vi måste förstå är att det är inte kött-ätandet eller pälsbärandet som är fel i sig, det har vi alltid gjort och finner ingen anledning i att sluta nu heller. Men det är den helt psykotiska indusrin och Överproduceringen bakom det hela. Vi slaktar miljoner djur av vilka (om vi är ihärdiga och har tur) endast cirkus 50% faktist konsumeras, resten blir SKRÄP.
Där går min moraliska gräns, jag vill inte bidra till hysterin och psykosen som storföretagen skapar och sen försöker dölja. Därför dömmer jag inte ut, alla får ta sitt ansvar själva och väga för- och nackdelar.
Hur rent är ditt samvete egentligen?

Hur rent e mitt?!


image253
bara för att va en aning jobbig, hehe..söt jycke va? :P

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin dag :)

2008-02-27 @ 10:38:55
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Oskar

Hehe, ja man får passa på innan man blir för gammal :D
Schysst design.. Men du kanske borde fixa en bakgrund till högermenyn. Man ser ju inte ett Sk*t just nu :) Tror att en fullstor bakgrundsbild blir snyggare än massa små brevid varandra också.
Jepp jepp, thats it..ha det!

2008-02-27 @ 16:19:47
URL: http://www.5x.se
Postat av: Linda

Intressant tankeställning du hade tycker jag! (och maskeradpartyt sounds like fuuun!)

2008-02-27 @ 19:08:34
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Linda

Tror du har helrätt i det där med att spegla sig i sin kompis men också kunna komplettera. :) Du är så klok :) och din design är ursnygg!

2008-02-27 @ 23:40:00
URL: http://songbirdie.blogg.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0