Uh you found me!

Ska fortsätta pilla vidare nu med designen, håll utkik och ♥Tyck till♥ när ngt ändras (om ni märker ngt dvs).


Idag var det iaf jobb på kära Acta igen. Jag börjar verkligen känna mig hemmavan där nu. ♦Tycker om er, folket på Acta! Mkt att hålla i, med både jobb och två heltidskurser. Men vem är jag o klaga, man har ju valt själv.

smygreklam för acta, maybe...



Har f'rresten lovat att komma med Motargument till hela "Gud finns"-inlägget, och tycker att folk varit snälla nog att förtjäna lite klarhet ;)

Well, lite snabbt så där.

Det är vår favorit filosof som kommer med invändningar, nämligen herr I.Kant. Han menar på, helt enkelt, att "existens" är ingen egenskap.
I
nget kan ha egenskapen att existera, då inget kan ha egenskapen att inte existera.

Det han egentligen försöker få fram är att: Om ngt inte finns (som Barbie 2 i exemplet förut) så kan det inte vara snack om att detta ngt har egenskaper, bl.a. att "icke existera". Existens är en förutsättning för att man ska kunna definera och ha egenskaper hos ngt.
Det är alltså ingen egenskap i sig.
Och med detta fälls Anselm:s "Gud" -argument.
(=
enkelt va?



Kommentarer
Postat av: Daniel

Fan va snyggt kort, med reklam hihi vacker flicka :D

2008-02-28 @ 03:54:48
Postat av: dolly

Det vet jag ej hehe . Japp den är gjord i studio . tackar :) fin sida du har .

2008-02-28 @ 09:35:11
URL: http://missdolly.blogg.se
Postat av: Linda

Hey sweetie, vad glad jag blev av att se din request på Fejjan!

2008-02-28 @ 12:06:07
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Jonna

Me miss u gums :-*

2008-02-28 @ 18:36:44
URL: http://vackerheten.blogg.se
Postat av: Daniel

haha låter vettigt ju =)

2008-02-29 @ 13:37:43

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0