konCENTration

image142

Just ja, det var RUSSIA vi talade om, inte så länge sen..
För att vara mer precis, tänkte jag avslöja till vilken stad jag flyttade (och min familj, bör nämnas ev att detta ink. mig, min broder, min mor, mo'mo' och mo'fa'...pappas sida av släkten vart kvar..). Ul'yanovsk/Simbirsk (http://sv.wikipedia.org/wiki/Uljanovsk). Underbart litet ställe fullt av fördomsfulla små arga arbetare, som bara väntar på ett passande ögonblick att gnaga av ditt ben..eller nå..
Hmm mobbing?
Är inte det ett enormt problem, som tas upp i vartenda dagstidning, varje dag? Är det så enormt?
Jag har blivit mobbad, under långa perioder av mitt liv, med det strora början i RUSSIA. Jag har också agerat, fullt ut, en mobbare (en mkt mer imponerande sådan, än dessa vi ser nu för tiden..om jag får säga det sj..hmh). Men poängen är den att jag har varit i den sortens sfär, på båda sidorna. Jag har sett och, nästan, gjort allt.
Är det fel att trycka ner någon psykiskt, och ibland även fysiskt, och dessutom må bra utav detta? Klart det är! Det inser jag med. Men det jag vet nu är att mobbing börjar i själen först, ofta hos mobbaren själv.
Det är på sätt o vis en ruttnande själ.
Ungefär som när man tänker på dessa stackars misshandlade barn, som växer upp och "för vidare" misshandeln i sina egna familjer (trots och i.o.m. all smärta de själva fick utstå). Mot alla odds, när inget värmer ens hjärta VILL man bli känslokall, och dfr är olidlig mot andra.
Just dfr, så har jag förlåtit den psykiska påfrestningen jag utsattes för i mina första *ryska-skolår*. Jag har ju, tyvärr, utsatt andra för detta längre fram...
Iaf när flytten till RUSSIA blev, så att säga, verklig och på riktigt och skolan och sysslorna satte igång, så var jag inte medveten om några förändringar i mig själv. Men nog vart jag annorlunda, jag knycklades ihop, lik ett sämre origami-försök, och vecklades åter ut i ngt mer sliten form.
Där spenderades det 3 glada år, med ett års avbryt. Då min moder fick panikryck och flydde åter till Uzbekistan Tashkent och (med moi och min lillebror.)..

more to come people,
kommentera gärna och tyck till...känner ni att denna historien om mig blir för långtråkig, så vill jag veta.




Ryssland bjuder på lite music igen, eller så bjuder jag..menmen

Maksim - Trudnyj vozrast

Kommentarer
Postat av: Daniel

fan vilken historia asså :O mer mer å mer, tycker de är spännande =)

far min å släkten flydde ju till Ryssland när dom va små, kom till nån industristad där det på vintern snöade svart pga all rök från industrin där, rätt illa men men fortsätt skriva, tycker de är bra =)

2008-01-20 @ 02:04:33
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/
Postat av: Daniel

hehe får fråga farsan om vilken stad de va, sen så ere ju mer hans historia inte min hehe :P

fan låten va ju skit ball, electrobeat å så mangavideo :D great! Har väl blivit lite av ett mangafan på senaste tiden oxå fast har nog alltid varit de men nu har de blommat ut hehe =)

2008-01-20 @ 12:10:05
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0