Ville minnas några ord först...

ont, min vän, för så pulserar världen
Av: Katja Tanaeva

..för
jag har tänkt på hur allt känns;

 

det jag har sagt till dig,
det massa ord,
som väller fram ur öppen mun.
det du har hört
av alla meningar förklarade för dig.
det lilla, som återfinns,
och återges
i vårat ensamt
"Hej."

 

Och sista gången,
som jag skrev ner ett brev,
du aldrig fått
och får nog aldrig mer.

 

..för
jag vill berätta hur det känns;

 

att aldrig veta när
och om ens lycka kommer.
förvänta sig,
tålmodigt önska den
vartenda dag..

 

att vara galet kall,
som kanske
endast fryst-väte är.
och vara skör,
som snökristall.
smälta bort vid varje famntag



....det gör ont...



image88

Kommentarer
Postat av: Martin

Fint skrivet av en fin tjej =)

2008-01-03 @ 23:28:27
Postat av: jockonda

tack gull =)

2008-01-03 @ 23:32:50
URL: http://jockonda.blogg.se/
Postat av: Natalia

Så vackert,så vackert!

2008-01-05 @ 23:49:41

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0