What did u say. Ha? (=

Andra sidan havet

De säger att frihet
kan bara uppnås på ett sätt
Riktig frihet är om man inte
förstör någon annans frihet.

Säg mig hur kan du skita i allt
och tycka att du bor i frihet?
Medans ditt boende och liv
Har förstört någon annans frihet.
Ditt land har berövat
någon annan från sin frihet.

När regeringen stödjer något
som är så fel.
ändå röstar du på samma
parti år efter år

Jag skyller inte på dig som inte förstår
kunskap är makt.
just därför förstår du
inte vad jag pratar om.

Den dagen du själv förlorar din frihet
kommer du förstå. den dagen du får lämna ditt land,
allt du kämpat för, familjer splitras
ditt liv är i kaos.
Den dagen då din närmaste dör
på grund av krig och revolutioner
baserade på ekonomiska skäl.

Den dagen kommer du förstå varför
ska jag ha mina släktingar på andra sidan havet?
varför kunde inte mitt liv vara vanligt som ditt?
varför?


**I will not take the credds, it's not mine
it's yours *gos*






Jag är en höst
Av: Katja Tanaeva

Säg mig, är mina tankar
moln,
som för med sig regn
och tvingar oss att gråta,
är varje andetag, en vind
vi gömmer oss i stormen.

 

Säg mig, är mina känslor
löv,
som sakta faller ner i marken
jag skalar av vår dröm,
är mina fingrar, grenar
de river dig i själen.

 

Säg mig, är jag endast
kyla,
som sticker
men aldrig blir till is,
är skepnaden en gråhet
förklädd i färglatt dis.

 

Säg mig, var det sol här förut
som jag tog bort
och strålarna försvann.


Säg mig, är det en vit lugn efter
som kommer och tar över,
och då försvinner jag......


**gotta shine some too, u know ;)




för att avsluta vill jag bjuda på lite gott skratt fo'ks!
image124
för så kan jag oxå se ut! Beware of the Katja haha (utklädnad 3:an)

Kommentarer
Postat av: bebeh

hahah ja kommer ihåg när milla sprang runt på stan o såg ut sådär. hahahha :D skoj :)

2008-01-15 @ 12:35:18
URL: http://bebeh.blogg.se
Postat av: majss

hihi rolig bild :D
klart du ska va med... nästa gång :D
hoppas allt är bra med dej!
KRAM!!

2008-01-15 @ 18:25:03
URL: http://majsss.tjejsajten.se
Postat av: majss

hihi rolig bild :D
klart du ska va med... nästa gång :D
hoppas allt är bra med dej!
KRAM!!

2008-01-15 @ 18:25:10
URL: http://majsss.tjejsajten.se
Postat av: Ashkan

Ahhh you like my poem! i like yours

2008-01-15 @ 23:55:54

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0