I am, I am inspired

Jag håller på att läsa en liten bok nu, en som alla har pratat massor om.
Nämligen "Alkemisten" av Paulo Coelho. Den boken som ska inspirera och leda fram. Mkt publicitet har den fått.
Jag har kommit till hälften ännu.
Men känner redan att min första bok med Paulo Coelho gav mig mer redan från första sidorna.

Elva minuter     

En bok om kärlek, om en känsla som dör och lever varje gng man andas in en kärestes lukt. En bok om hur svåra ens val kan vara, hur man kan följa en fel väg med all vilja. En bok om att perfektion är ngt som är lite sargat, slaget och inte alls felfritt.
Kärleken är så mkt mer än att ge och ta. Det är allt och inget.
Det ordnar upp ens knutar och ärr. Det ärrar på nytt.
Kärlek är livet.
Livet är kärlek.
...


Vart lite filosofiskt där.. Men seriöst, läs den.


Kommentarer
Postat av: Oskar

Vi får väl hoppas att den inspirerar till nått bra då! :) Ska som sagt själv läsa, eller snarare lyssna igenom lite Paulo Coelho. Perfekt när jag traskar till och från jobbet och gymmet! Så kanske man får lite insikt själv.. puss

2008-07-22 @ 00:29:26
URL: http://www.5x.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0