Little star

Varje en av oss har en liten osäker själ inom sig. Visst är det så att man kan bygga upp tusen väggar och spärrar och låtsas vara världens starkaste. Men den lilla osäkra själ-biten finns still där.

Ni vet hur man kan bli så uppslukad av ens egna tankar o åsikter att man inte ser bortom detta. Ni vet hur man kan bli så övertygad av ens egna överlägsenhet o "perfektion" att man inte längre kan förstå att folk kan ta åt sig av ens kritik.
Man vill väl bara hjälpa de? Man vill undervisa i hur människorna omkring kan bli en bättre individ...
Please.
Been there, done that.
Min lilla osäkra själ-bit hade för vällans länge sen bestämt att jag ska vara bättre än alla andra, helst i allt. jag har kört sten hårt på detta e massor med år. Och totalt dödat relation efter relation, både när det gäller vänner o kärlek.
Jag har besserwissat mig 'genom alla situationer i livet, och tagit varje tillfälle i akt att trycka ner folk. Med goda avsikter trodde jag, jag ville endast det bästa för mina nära o kära..?
Men vid nå tillfälle, stannade jag upp o såg att även de mest ödmjuka personerna efter att träffat mig o umgåts nå år, börjat ta avstånd.
Nu råkar det vara så att jag har alltid varit väldigt sjkritisk, så jag bad en vän om råd och frågade vrf hon tog avståd. Det jag fick fram var inte vackert eller kul. Jag fick reda på att kontinuerligt trampade på folk och böjde de enligt min vilja och värld..
Denna lärdom har ändrat mig enormt.
Förstå mig rätt, jag är fortfarande en narcissistisk besserwisser, som tror den vet bäst. Men jag VET att jag är det, och ni, mina loved ones, får mer än gärna sparka mig på smalbenet när det börjar gå överstyr.
:)


Poängen är; våga inse era svaga små osäkra "jag" inom er. Dessa fullkomligar en och ger en alla nyanser, som blir till en vacker och sund individ.


Love u

Kommentarer

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0