Isn't she lovely?

image406
haha.. retorisk fråga mina vänner.. ni behöver inte svara;)
lov u anyways.

Men men.
Pratade lite dag med diverse personer angående ätstörningar. Hur trevligt låter det tycker kära ni?
Inte så värst, hoppas jag. Vi pratade om vad det är och om det är på riktigt..
Finns ätstörningar?!?
Jag tycker det är en sorts dumhet att falla in i det. Dvs inte att man är dum, men att man inte inser allvaret med sjukdomen föräns man står med den face to face.
Det är lite läskigt, den smyger fram i form av nojjor och vanliga (onormala) ideal. Sakta men säkert.
Läskigt.
Jag märker också att vissa väljet att leka med detta.
"-Jag ska nog sluta äta ett tag och gå ner massor. Gud va bra!".
Den har man hört förut (om inte annat, så från sig sj). När börjar unga tjejer, och killar, inse att det är inget spel? Man kan inte vrida och vända, fram och tillbak, och tro att man har alltid denna *stopp*-knapp redo.
Ibland så blir det omöjligt att stoppa och omöjligt att se ett slut. Då blir det skrämmande och ensamt.
För ingen förstår, och herre gud, "det är ju bara en lek".....
Vad jag ville säga bara, det är att innan Du börjar granska varje liten uns av din kropp, granska din person. Ditt beteende och psyke. Alla fel som verkar flyta på ytan, och förstöra din efterlängtade "lycka", är bara spår av det som bubblar inom dig. Gamla eller nya sår som försöker göra sig synliga genom all glömska och hat.
Älskade er, ätstörningar finns i något mer än vår tallrik.
Det är ingen lek.
Och det är jävligt läskigt...




lik nån?
:)

Kommentarer
Postat av: Jonna Donna

yes babe you are lovely :D
tycker inte du kunde ha hittat ett bättre halsband, eller ord som beskriver din uppenbarelse.
love u

puss

2008-05-17 @ 19:11:32
URL: http://vackerheten.blogg.se
Postat av: Marie

Hej där!
Kul med en kommentar från dig :) Brukar läsa din blogg jag också men att kommentera är inte min starka sida haha
Ja det var en trevlig vinkväll hos Jonna, var riktigt kul att bli sminkad och stylad för jag är ju inte direkt världsbäst på det själv!
Ja vi får styra upp ngt - nu till sommaren brukar ju alla ha ork och vilja att hitta på det ena och det andra!
Hoppas allt är bra med dig!
Kramar/Marie

2008-05-18 @ 16:33:06
URL: http://www.marie1984.devote.se
Postat av: Anonym

Många som har ätstörningar ser inte att de själva har det och ätstörningar kan komma då man mår dåligt i livet, man går neri vikt omedvetet. Ätstörningar bhöver inte heller vara att du svälter dig själv, det är mer anorexi jag tror du försöker syfta på. Ätsörningar kan vara att du äter ihjäl dig oxå!

2008-05-18 @ 17:14:30
URL: http://maddilotion.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är jävligt smart tycker jag =) KRAM

2008-05-18 @ 20:32:39
URL: http://maddilotion.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är jävligt smart tycker jag =) KRAM

2008-05-18 @ 20:33:02
URL: http://maddilotion.blogg.se
Postat av: majss

tjejen! du vet precis hur du ska sätta orden! tänk om man kunde sluta nojja & istället vara nöjd över det man har egentligen!! du är väldigt duktig på att skriva tycker jag :)
hoppas att allt är bara bra med dej & det va ju LÄNGE sen vi sågs! måste styra upp nå snart tycker jag ;) kramis!

2008-05-19 @ 01:22:51
URL: http://majsss.devote.se

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0