I'm not your bitch, bitch

Vackert sagt.
Jag har funderat lite idag ska jag säga. På massa olika saker, bland annat att jag kan ofta ta på mig skulden för saker o ting, många gånger obefogat. Lite onödigt tycker jag. Så folk ger inte mig skulden, och pekar inte finger mot mig. Nej nej, det är kära jag själv som leker svarta fåret och beskyller mig för all världens bekymmer.
Underbart. Så vad blir slutsatsen här? Vad är poängen? Jo...
Jag är min egen mobbare. Helt sinnesrubbat får man lov att säga. Alltså sånt därt blir man ju inte glad av att komma fram till. Jag har ju dessutom funkat på detta vis i ett antal år, så särskilt lätt är det inte att sluta så här bums!. Jag ber alltid ursäkt för mig, när det gäller mina närmaste. Vad jag än gör eller tycker är jag rädd att göra detta på fel sätt och på något sätt inte bli godkänd. Skrämma iväg mina vackra vänner. Hur sjuk i huvet är man??
Visserligen så har jag väl varit lite små paranoid av mig sen barnsben, men man hoppas ju att växa ifrån det.. O andra sidan så har jag inte tänkt på detta "problematik" förräns nu, bara *förträng* *förträng*...Hur har jag kunnat missa mina mentala störningar och känslomässiga obalans? Hmm. Jag vet inte. Men det som fick mig att börja fundera lite och ifrågesätta en aningens, var att min käresta sa till mig en kväll.

"-Du behöver inte alltid be om förlåtelse i absolut alla fall. Det är inte alltid ditt fel och verkligen inte bara ditt fel. Stå på din sak lite oxå! Ibland ska man inte ge vika."

Och jag bara *puff* vakna till på ett sätt. Nu får det vara nog! Jag vill inte känna skuld och ha dåligt samvete över saker som jag inte gjort fel. Jag måste säga ifrån inför min egen rädsla och behov att leka martyr.
Jag säger en gång för alla:
- Kattis... I'm not your bitch, bitch!








kisses

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Usch ja - att vara sin egna mobbare! Jag har förut blivit mobbad och efter att ha blivit kränkt i så många år började jag att kränka mig själv! Det går inte en dag utan att jag stirrar in i spegeln och ger mig fula blickar, suckar och säger ngt dumt om mig själv. Helt sjukt! :S Och ber om förlåt för allt - thats me!!!!! varför fungerar vi så för????



Nej, tänk om jag också kunde ställa mig upp och säga: I'm not your bitch, bitch!



Skönt att du börjar våga stå på dig!!!!!

Puss babe

2008-10-25 @ 13:20:29
URL: http://henniher.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Pengargratis har snabbt blivit en hitt tack vare deras generösa sida. Hur kn dom klara det? Bara genom att bli medlem får du 20kr och får vara och tävla om en laptop.



Sen samlar du enkelt pengar genom erbjudanden och att besöka hemsidor. Pengarna förs rakt in på ditt konto



http://pengargratis.se/?r=2022

2008-10-25 @ 13:23:49

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0