Oktober blåser i min själ, åter igen.


Så känns det.

Tack Frederick Rundqvist för denna vackerhet.


*
oktoberblommor & vi dansar tango till nordman
Av: Frederick Rundqvist

det är år tvåtusenåtta & du har dyra trosor

jag ska ha målat min pumpa blå
när kungafamiljen kommer förbi

vi klär av
slussen naken & dansar tango till nordman

gräset reser sig igen
efter att varje strå hälsat på
dig


du är radikal om man jämför med mitt förflutna
& vår ort är så jävla död,
för dött för oss

du har mardrömmar om kärlek
& dina naglar är uppätna

de har dragit för gardinerna & det är på riktigt nu

jag ristar in dina ögon i mina vener
du luktar bra tider


jag kommer med oktoberblommor &
sönderslagna känslor
medan du klär dig i kärlek

för min skull

*





Kika in o läs lite mer från Frederick på:

www.poeter.se/frederick


pussa

Kommentarer
Postat av: Jonna

hej gumman ! hur känns det att fylla imorrn?

nej det är inte snö på kortet vet inte varför de blev sådär, men det såg mysigt ut :)

miss u

pussa

2008-10-11 @ 16:11:23
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Frederick R

<3

2008-10-11 @ 19:57:42
URL: http://poeter.se/frederick

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0