Je ne sais pas

Mina fötter dödar mig

MEN

Jag har kommit fram till en väldigt viktig sak om mig själv, och i allmänhet.

Pengar..

Vad är det, varför är det bra?
Jag tänker att det finns människor (rätt många faktist) som ser pengar som något viktigt och av värde i sig själva.
Jag tycker det är galet.
Jag har kommit på varför jag är en "slösa" och har aldrig i mitt liv lagt undan några slantar. Jag ser inge som helst värde i pengar.
Jag tror inte jag blir särskilt mkt lyckligare av att spara som ett cp varje månad bara för att kunnna unna mig en vecka på Rhodos (t.ex. då..). Vem fan bryr sig seriöst?
Ska jag snåla och stressa och oroa mig i 358 (ev 359) dagar om året för EN vecka?? Som f'rresten inte blir helt stress-fri heller, för då har man ju ändå en tajt budget.
Fuck it!

Jag vill leva här och nu.


Kan jag så går jag ut och äter på kvällar och köper det jag vill ha. Pengar är bara medel till något faktist av värde.
Många gånger är det *fina* stunder det handlar om. Stunder med ens vänner och kära, där man samsas om vem som kan köpa kaffet denna gång. :)

Jag är ärligt talat less. Inte på att folk ser pengar som något bra och värdefullt, alla har rätt till sin egna syn.
Jag är less på att man försöker göra mig till denna eviga "spara", som räknar varje slant.
Jag vill inte.

Wait

Jag vägrar..



Kommentarer
Postat av: elin

tack, det var väldigt mysigt också =)



2009-06-30 @ 22:50:10
URL: http://elinallthetime.blogg.se/

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0