Lyx och flärd


Nu sitter jag här hemma och dricker min goda vanilj latte. Sätter guldkant på vardagen.
Jag upptäcker oxå att det är något omöjligt svårt att skriva med 2cm långa naglar. Men man lär väl sig det med.

*

Det börjar bli en riktig höst, mina kära vänner.
När det hänger något frostigt och oroväckande i luften tenderar jag att bli lite filosofisk. Sjunka in i funderingar.
Kanske är det just kylan och hur alla träd saktar börjar strippa av sig sina färgglada löv, eller är det min stundande födelsedag *ett år äldre, ett år mera vuxen*, kanske är det bara dags, som jag börja tänka efter.
Man börjar spåna på riktigt på hur framtiden kommer te sig. Vart man kommer hamna. Jag tycker att här hemma börjar det arta sig en inriktning, en väg, som är otroligt spännande. I can't wait.

*

På tal om att lyxa till det. Det känns som jag äntligen är påväg tillbak till mitt ursprungs beteende. Iaf delvis. Leva livet, och verkligen njuta. Jag har varit "on hold" ett tag.
Jag tror att jag var så himla ivrig att ändra mina dåliga vanor att jag råkade ändra hela mig. Riktigt skönt att hitta tillbaka.
Allt i livet är lite av en lyx. Sorligt att även kärlek, trygghet och självförtroende bl.a. oxå börjar bli "lyxvaror". Jag tror folk luras till att prioritera helt fel. Som en ond cirkel.
För i slutändan så är ju det just kärlek, tro och lugn, som vi alla strävar åt.

*

Jag är omåttligt tacksam att dessa saker är något jag "kan unna" mig...



love u

Kommentarer
Postat av: S

Har du gjort naglar på salong? Visa oss :)

2009-10-03 @ 17:09:57

Skriv youre best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0